19th Ave New York, NY 95822, USA

Firmowa odzież. Czy warto zlecić jej produkcję?

Szefowie firm nie raz zastanawiają się, czy nie warto byłoby ujednolicić ubioru swoich pracowników. W wielu branżach jest to bardzo dobry pomysł. Służbowy strój wpływa dobrze nie tylko na wizerunek firmy, ale również na morale pracowników. Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu bliżej.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

To słynne przysłowie wyraźnie mówi o tym, że wygląd zewnętrzny ma znaczenie. Każdy z nas woli być obsługiwany przez schludnie ubraną kasjerkę w sklepie, niż przez kogoś, kogo strój i higiena osobista pozostawia wiele do życzenia. Podobnie jest z klientami firm. Gdy widzą przed sobą przedstawiciela firmy w koszulce z jej logo, wzbudza on w nich większe zaufanie, a dana firma zyskuje image profesjonalistów, którzy dbają o każdy detal swojej działalności. Klientom jest też o wiele łatwiej znaleźć pracownika danej firmy w miejscach, gdzie jest dużo ludzi – np. w sklepach wielkoformatowych lub na targach. Widząc charakterystyczny dla danej firmy kolor koszulki lub logotyp, mogą łatwo i szybko zapytać o produkt czy usługę, zanim odejdą zniechęceni brakiem informacji. Co gorsza, mogą wtedy poradzić się pracownika firmy konkurencyjnej, który będzie wyraźnie odznaczał się od innych osób wokół w swoim stroju.

Morale pracowników

 

Zwykłe koszulki z nadrukiem mogą mieć też znaczący wpływ na postrzeganie firmy przez jej własnych pracowników. Większość z nich ciszy się na myśl, nie będzie musiała zastanawiać się, co wypada założyć do pracy. Służbowy uniform, do tego zakupiony przez firmę jest dla nich miłym udogodnieniem. Stroje z logo firmy budują też w pracownikach poczucie jedności, solidarności i lojalności wobec pracodawcy. Dla wielu  z nich koszulka z nadrukiem jest ułatwieniem w wykonywaniu codziennych obowiązków. Logotyp na odzieży wzbudza zaufanie i nie pozostawia wątpliwości dla większości klientów, z kim mają do czynienia. Niepotrzebne jest więc długotrwałe i formalne przedstawianie się oraz udowadnianie, że jest się pracownikiem danej firmy. Starsze służbowe koszulki pracownicy chętnie zakładają w dni wolne, gdy wychodzą na rower lub jadą na działkę. Można wiec powiedzieć, że stają się wtedy ruchomą reklamą naszej marki i szerzą świadomość jej istnienia wśród przypadkowo mijanych osób.